XXXVII.

Pendura 2011.10.27. 18:55

Utazásaim
vonat

Házak sziluettjei folynak el mellettem
az üveg nedves-poros hártyáján keresztül.
A semmi felé rohan expresszem,
és míg testem köré csavarodik a fülke,
ólomfejem villamos útján
káoszgörbén fut a gondolat.
Az életem, mint színes téglák
vetül ki a széktámla síkján...
"Maglód."
...Szikrázó zajok sercegnek. Agyam
csiklandozzák: bizsereg, viszket,
szétszakad, felrobban, SZÉTSZAGGAT!
és a retinámba édes, ízes színek táncolnak...
"Maglód."
...csillámló zöld: a régi, ódon,
penészes, tegnapelőtt-szagú felvétel,
a homályban elveszve, mint fantom,
mint ködös, csipkésszélű árnyalak már...
"Maglód."
...Suttogó kék, víz és latin ég színe,
a leheletnyi pillanaté, ami hol velem,
hol nélkülem lágy esésű bársonyzenére
elillanó táncot jár...
"Maglód."
...Sárga. Zöld lesz, ha a palettán
kékben hempereg az okkult, páracsókú,
titokzatos, napfényszínű talán,
de még megfejthetetlen, halvány lángban ég...
"Maglód."
...És én a három színt, a három festéket
egy oszlopba, egymás nyakára
pakolom, mint munkás a gyárban, kézzel,
és ezt a tornyot munkagépként egy vonallá összenyomom.
Egy fekete vonallá, fekete, mint az ég,
ennyi vagyok, ennyi a lét.
Idő nincs, nem létezik, se tér,
egyszerre mindenhol, mindenkor,
egyszerre lezajló és létező
kivetülése az álló folyamatnak,
az élet merőleges az időn.
Láttam...
"Maglód."
...láttam azt, ami láthatatlan,
éreztem, saját karomban
tartottam, mint holmi játékszert:
a lényeget.
Idő nincs, egy periódus csak,
amivel a régit keretbe foglaljuk,
de ha nem hagynánk lábnyomot a porban,
honnan lenne biztos, hogy haladunk?...
"Maglód."
...Elrepül minden, nem áll többet kapcsolatban
a mechanikus robot-test az aggyal...
"Maglód."
...Robog, dobog, szétrobban a szív...
"Maglód."
...az agyam elektrosztatikus pályáin...
"Maglód."
...száguld és suhan a gondolat és én...
"Maglód."
...mindent...
"Maglód."
...az egészet...
"Maglód."
...az utat...
"Maglód."
...értem!

...utazunk. Téren és időn kívül,
házak sziluettjei folynak el
az üveg nedves-poros hártyáján keresztül.
A semmi felé tartok, mert csak a semmi biztos...
"Ecser."
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pavornocturnus.blog.hu/api/trackback/id/tr463334602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása